onsdag 23 januari 2013

T-läge knas!

Tjolahopp!
Idag berättar jag om små-tjorv som kan uppstå ibland.    Det är så att jag har haft T-slinga läge att  koppla till teven i många år och det har varit värdefullt, allra helst när man ska höra på nyheter eller svenska filmer.

En gång satt jag ute på skotern, färdig för en tur, men det var nåt som inte stämde och  jag tänkte     -Men nu håll je på å bli galen!?

Plötsligt hör jag ett tjattrande av människoröster som pratar  i mun på varann, och jag slet av mig hjälmen och tryckte på T-läget-knappen och direkt blev det normalt igen, inget tjatter i örat.
Jag var tvungen och gå in och kolla om jag lämnat teven på, men det hade jag inte,  men jag gjorde en ny upptäckt,  har jag hörisen på T-läget så kan jag höra teven ändå fast teven inte är påslagen!!!!!!!
Det var nåt  debattprogram som  tjattrat i örat!   Och just då befann jag mej ute utanför teverummet    (sällan att man har skotern inne i teverummet).
Helt crazy!

En gång var min kära mor och hälsade på,(som också hade höris)  hon satte sej på kökssoffan och jag skulle duka fram kaffe då mor säger   -Man de e alles som je höör röstan!? (-Men det är precis som att jag hör röster?) 
Tji hii, då var det bara till att knäppa om T-lägesknappen på hörisen, då mor hörde teven som nu också inte var påslagen!!         Ha de gott!                           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar