torsdag 17 januari 2013

Memphis

                                                                T-slinga skylt!!
Hejsan! Slänger in ett inlägg om när jag var på besök i Memphis, Graceland.
Juni 2011 var jag,min käre M, brorsan med fru till stora landet i väst alltså Amerika och besökte bl a där Elvis bodde, det var busslaster hela tiden som kom dit med jämna mellanrum, helt otroligt att se efter så många år så var det precis som om han fortfarande levde! 
Man fick hörlurar att lyssna  om Elvis för varje rum/ställe som du passerade, vi besökte huset, gården, flygplanet,dotterns flygplan.     Svårt var ju förstås att hänga med och höra engelskan, även om det var bra ljud men jag tappade tråden och till slut fick det vara.
När vi skulle äta lunch gick vi in på ett hamburgeri/cafe 'i 50-60 tals stuk, jättefräscht i turkost.       Ställde oss i en kö och jag anlitade min sambo att han får beställa åt mej (som vanligt) för jag hör inte...       Då medan vi stod där så upptäckte jag denna lilla skylt! (bilden ovan, tyvärr lite suddig)  Då var det en egen kö för"  hörisanvändare",  vilken toppengrej!   Det vore något att ta efter, många matställen brukar vara svårt och höra! 
Jag har aldrig sett nåt sånt någon annanstans,( har någon gjort det så berätta!) ..........Ha de gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar