tisdag 29 januari 2013

Del 3

Hej! Fortsätter den spännande berättelsen ; )
Tiden här i lilla byskolan gick bra och inga större attacker av något slag hände. 

Kan minnas när vi lekte kurragömma eller burken, om jag var den som letade då var det ofta fniss bakom buskarna, de kunde viska,vissla och jag hörde dem inte och såg säkert rolig ut när jag letade....... viskleken var inte heller nån favoritlek.
Ja då var tiden inne för klass 7 och vi är 25 st i klassen, ganska stor skillnad!
Vi hade ett hemklassrum, och där var T-slinga installerad som jag och läraren fick använda.  Minns att jag blev så less och hela tiden påminna om den där sling-grejen när det glömdes bort.     Och dumt nog ju mer "hemma" jag blev med klassen så mer och mer nonchalerade jag användandet av T-slingan, vilket var urdumt!  Samt att jag placerade mig längre och längre bak!! 

Som tonåring gick det absolut inte ha uppsatt hår för då skulle hörisen synas och det gick inte, alltid hår över öronen, var så nervös när man var hos frissan och klippte sej för att hon skulle klippa fel.
Minns att i 7an var det populärt med att ha ett örhänge(som var långt och liknade ett blad) och det var ju på vänsterörat förstås. Inte på samma sida som hörisen. Det var nervöst med de örhänget, för mig. För mycke uppmärksamhet, men ändå skulle jag va lika... 

Tiden på högstadiet gick bra, det var som alltid några som gottade sej i att  man inte hörde, och  fick heta dövunge,dövjävel osv.  inte så värst kul, men det var "övergående" för jag hade riktiga vänner....         forts. följer......Kram

2 kommentarer:

  1. Intressant att läsa och minnas tillbaka! Måste säga att jag inte kan påminna mig om att jag ens tänkte på att du hade höris och hur besvärligt du faktiskt hade det.
    Det är kul att följa dig och din blogg!

    SvaraRadera
  2. Hej! Kul att du kikar in här! Och barndomsvän som du är kanske det dyker opp nåt som passar här...säj bara till! Ha de gott å Kram!

    SvaraRadera