lördag 16 februari 2013

Besök på Hörcentralen

Hej svejs!
Igår var jag på besök till Hörcentralen och fick träffa en audionom.
Efter lite förhör om hörisen och hur det går så blev det bestämt att jag ska försöka få hjälp med klådan i höger öra samt göra en rengörning hos min doktor, och sedan återkomma om en månad för att få göra nya insatser och prova ut TVÅ HÖRISAR!!!!
Provade det när jag var 15-16 år, men jag antar att det blev inte nåt riktigt med det då, kan komma ihåg att jag upplevde nån rundgång så att ögonen for i kors,  inget skönt alls.
Tekniken går ju framåt och nya apparater tillverkas hela tiden. 
I slutet av mars är det dags och det ser jag fram emot och det ska bli spännande!
Hörisen som jag har nu fick jag för fyra år sen, och minns att  jag upplevde att det lät så jäkla högt från munnen, när jag svalde och tuggade.    Hårdbröd vart ju rena stenkross-ljudet!  
Men efter några veckor "försvinner" det ljudet, hjärnan liksom sållar bort ointressanta och vanliga ljud! 
Det var allt jag hade på hjärtat denna gång!

                                    Ha de gott! Kram!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar