onsdag 23 juli 2014

Del 9

Hej!
Det eviga (kändes det som) tjatet som startade ordentligt började augusti-98 då vi tar hem helt nya fräscha apparater som V är helt ointresserad av, och han är nu närmare 4 år!
Vi fick också med hem en sittdyna med slinga till teven och man har T-läge och kan höra direkt till hörapparaterna från teven... helt underbart OM man har på sig apparaterna ja!?

D och V hade egna tevefåtöljer så det var perfekt och lägga dynan där, och faktiskt en fredagkväll då det var lite fredagsmys och skålar med ostkrokar och chips stod på bordet, och det brukar mumsas rätt bra, och jag lyckades få på hörisarna satt i T-läget och V på plats och teven var på och det var "Barna i Bulleribyn" som har den sämsta ljudkvaliteen någonsin, och har ej varit nån favorit direkt....Jag minns att jag smög undan och ville knappt röra mig för V satt som förstelnad i sin fåtölj och bara tittade med stora ögon på filmen, snacks skålarna existerade inte ens, och jag stod bakom han och fick tårar i ögonen...det var så underbart att få se att han hängde med filmen till 100% och jag glömmer det aldrig!!

Jag trodde att nu blev det här väl en "inkörsport" till att hörisarna kommer att användas, men icke sa Nicke! 
Turerna med att få han och förstå blev många och det fanns ju en storebror också, och han provade med olika medel som mutning, eller att få låna nån speciell sak, smaka godis, men det lyckades inte bra, bara ibland....
Hörselped. A kom till och med hem till oss och kröp runt i huset och försökte leka sig till att han ville använda hörisarna.
Och nu skulle det läggas ner så mycke tid som det bara gick för att få V att förstå vad apparaterna var till för!
                     Det var vad jag hade denna varma sommardag! Ha de gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar