fredag 1 maj 2015

Olika öden minsann...

Hej!
Har inte ännu hittat inspirationen men söker förtvivlat efter den ,alltså jag har inte gett upp.
Förra veckan var jag och några arbetskamrater på teckenkurs i dagarna tre!
Som vanligt intressant och kul, och som vanligt med Håkan Ernklev som är suverän och lära ut och det blir mycket skratt, han är lite av en pajas också!

Man får träffa olika människor, och jag fick teckna tillsammans med en glad och trevlig tjej, som berättade att hon har en grav hörselnedsättnig och bar två hörisar.
Hon visste att hennes nedsättning försämrades hela tiden och att hon förmodligen skulle bli döv....Och med den vetskapen beslöt hon och hennes man att lära sej teckenspråk,en intensivkurs, för att de senare skulle kunna prata med varann även när hon blev döv.....
Men det vart helt annat, hennes man fick cancer och en svårartad sådan och en kort tid efter dog han...
Hon bor kvar med sina hundar och en son som bor långt söderut, detta berättade hon med en tår i ögonvrån...

Jag lärde mej hur ordet "cancer" och ordet "coca cola" tecknas av henne, så dem orden kommer för mej att kopplas till henne när jag använder dem.

Jag säger:  Ta vara på varenda minut med glädje, man vet aldrig vad som kan hända!                          Ha de gott!   /bloggerskan   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar