måndag 21 juli 2014

Riv väggar!

Hej svejs!
Tiden går med en jäkla fart och soligt och varmt har vi ÄVEN i Jämtland!
Dessa dagar har jag bara mått gott, gjort en "fjälltripp",och bara varit i värmen..... Jag har tänkt skriva om en sak som handlar om inredning!

Jag lever sedan ca 13 år tillbaka i en skokartong, ja, ett hus men inte så stort och det är byggt på 50-talet nån gång och då var det korridorer som gällde och de små trånga köken,men jäättestort Tv -rum med plats för "bjudningar".....
Min barndoms hus hade en ganska likadan hus modell!
Jag har aldrig gillat det riktigt, så en vacker sommardag började vi riva en vägg, fixade så småningom till det, kändes väl hur bra det blev...sen tog vi en till vägg och det vart Jättebra!!!
Till saken hör att när man hör klent och har en massa knepiga ljud i huvet och tycker att man hör nåt ljud av nåt slag så kan man ju faktiskt bli TOKIG!!!
Att hela tiden gå iväg och kolla: Var det nåt i köket? eller ringde fasta telefonen ? knackade det på dörren? eller var det nån som ropa???? m m

Istället för och ha små rum med vinklar och vrår så kan man öppna upp och det blir en stor skillnad, för såna som jag exempelvis, jag har inget emot motion (!) men det är så skönt och bara vrida på huvet lite och du får veta direkt att det är ingenting utan bara nåt som bara jag "hörde."  
Så nu vill jag tipsa Er att sätta igång och RIV VÄGGAR!!!
Här hos oss har det varit till fördel för alla, inte bara för mig ........
Det var vad jag ville bjuda på den här gången ; )
                           Ha de gott i värmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar