söndag 10 mars 2013

Min skoterhjälm!

Hejsan Hoppsan!
Idag tänkte jag skriva om min skoterhjälm. Passar bra nu när det är skotersäsong i våra trakter, och för många den bästa tiden på året.
Jag fick den här hjälmen av min käre sambo för några år sedan, och det är den absolut bästa hjälm jag haft!
Även om man liknar astronauter,och man ser lite rolig ut i den, så är den JÄTTEBRA och det är viktigast av allt tycker jag!

Hjälmen har inbyggda hörselskydd och den skyddar öronen helt perfekt.  Om man kör och stannar till och ska prata måste den tas av för att jag ska höra. Ett annat plus är att hörisen ryms utan några problem, jag behöver inte ta av hörisen och tjorva..... 
Hjälmen är tillverkad av Peltor!     Rekommenderar att införskaffa en sådan!
                                                                                 Ha de gott!


 

1 kommentar: