onsdag 26 juni 2013

Elektronikens baksida!

Hej!
Igår var jag på återbesök på Hörcentralen för att ge besked om hörisarna fungerar bra.  Jag fick träffa samma trevliga audionom och jag berättade hur nöjd jag är.
Men det är en liten konstig sak som jag måste fråga om, och det är nåt som jag berättat förut här på bloggen( jag skrev om Fläkt i hörisen) om när jag kör bil eller åker flygplan så "sköljs" jag över till att ljudet blir "vasst" med fläktljud för att övergå till normalt läge efter 5-10 sekunder, alltså en väldigt kort stund.
Vad är det?

Audionomen funderade och ställde flera frågor, men till slut kontaktades en support och hon hade aldrig varit med om det felet förut...
Hm....... ett specialfall eller?
Supporten frågade om jag hade en ny bil?  
Nej, inte direkt en 98a och jag tänkte, ovant och prata om bilar här!!!
Men det visade sig att det är vanligt att de  NYA bilarna har så mycket elektronisk utrustning så att det kan ge störningar!!  Varför frågan ställdes. Vi satt inte och diskuterade bilar ; )
Audionomen fick tips och hon justerar till det via datorn, och nu är det bara och se (höra) om det försvann?
Men det gjorde det inte, utan precis samma sak skedde till och från jobbet idag :/ 
Jag väntade mig inte en så här stor process som det nu blev,  men problem är till för att lösas och det ger i sin tur kunskap och chans till förbättringar.

Supporten nämnde också som ex att även nya spishällar ger störningar??     
Ja, ja, tekniken går framåt, men frågan är ju om det så himla bra med allt nytt!?
Jag fick en funderare av det här....

Nä, man kanske skulle gå tillbaka i tiden och  skaffa sig  häst och vagn, och laga mat på öppen eld ute ; )    
                                                                                                   Ha de gott!
 
                                     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar